هاشمی می آید؟

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 11
باردید دیروز : 19
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 2640
بازدید سال : 6192
بازدید کلی : 68825

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 29 / 12 / 1391
نظرات

 

هاشمی می آید؟
 
[-] اندازه متن [+]
 
در حالی که کمتر از 3 ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی‌مانده است بحث‌های بسیاری درباره حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مطرح است.
طرح این موضوع که آیا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در 78 سالگی دوباره عزم حضور در انتخابات پیش رو را دارد موضوعی قابل تأمل است که برای اولین بار در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نزدیک به هاشمی مطرح شده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در میان نام‌ها و گزینه‌های احتمالی که در رسانه‌ها و محافل خبری به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شدند هیچگاه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان کاندیدای احتمالی نامی برده نشده است لذا طرح یکباره نام آيت‌الله هاشمی در عرصه انتخابات این موضوع را تداعی می‌کند، که حضور وي در انتخابات پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد.
طیف طرفدار برنامه‌ها و خط‌مشی هاشمی‌رفسنجانی چهره‌ها و گزینه‌های جوان‌تری دارد که این موضوع حضور وي را در عرصه انتخابات در هاله‌اي از ابهام قرار مي دهد.
 
گفته مي‌شود چهره‌هایی مثل اسحاق جهانگیری، علي‌اکبر ولايتي، حسن روحانی و محمدرضا عارف از جمله گزينه هايي هستند که هاشمی در صورت عدم ورود به وادی انتخابات می‌تواند از آنها حمایت کند.
اما نکته‌‌اي که قابل تامل این است، در حالي که آقای هاشمی‌رفسنجانی تحرکات انتخاباتی خود را تشدید کرده آيا به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری وارد مي‌شود و يا قصد دارد با حمایت از يک گزینه در این وادی وارد عمل شود اين سوالي است که بسياري از افراد نزديک به وی و کساني که از آنها به عنوان نامزد انتخابات رياست‌جمهوي دوره يازدهم ياد مي‌شود در اين‌باره اظهارنظر‌هاي متفاوتي را کرده‌اند.
 
در اين راستا محسن هاشمي فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ورود وی به انتخابات رياست‌جمهوري گفت: درباره اين موضوع شخص پدرم بايد تصميم بگيرد لذا در اين‌باره اظهارنظر نمي‌كنم.
همچنين افرادي همچون علي اکبر ولايتي عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سوالي درباره کنار کشيدن به نفع آقای هاشمي اظهار داشت: خارج از ائتلاف سه گانه، هيچ مکانيسم ديگري منتهي به کنار کشيدن من نخواهد شد.
 
افرادي همچون محسن رضايي، محمدرضا باهنر، يحيي‌ آل‌اسحاق، محمدرضا عارف و منوچهر متکي نيز در اظهارنظر‌هاي متفاوتي بر اين موضوع صحه گذاشته‌اند که به نفع هاشمي صحنه انتخابات را ترک نخواهند کرد لذا با اين اوصاف بايد منتظر ماند تا در آستانه انتخابات کنش‌ها و واکنش‌هاي سياسي تکليف وی را براي ورود به انتخابات مشخص کند. 
بر اين‌اساس طرح نامزدی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعه‌ای از قطعات پازل دولت وحدت ملی است که وی و اصلاح‌طلبان امید زیادی به آن دارند و آن را همچون پلی استراتژیک می‌دانند برای ورود به ساختار سیاسی و نهادهای کشور.
 
این موضوع را در نظر باید گرفت که طرح حضور آقای هاشمی مقدمه طرح وحدت ملی است که رسانه‌ها و محافل وابسته به وی با برجسته کردن طرح کاندیداتوری وي و تمرکز بر عملکردهای دولت در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دنبال مي‌کنند.
در‌هر‌حال شرایط امروز کشور به گونه‌ای ارزیابی می‌شود که جامعه ایران به جای سیاه‌نمایی و طرح منجی سیاسی، مدیری کاردان و کارآمد می‌خواهد که بتواند با استفاده از خردجمعی و  ظرفیت‌های بالاي انسانی و مادی کشورمان گفتمان پیشرفت و موردتوجه رهبر معظم انقلاب و مردم را به پیش ببرد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 819
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود